Vores grundlæggende tilgang og intentioner:
- Vores børn oplever, at de hører til.
- De voksne støtter det enkelte barn i at kende sig selv og kende sig selv i samspil med andre.
- Leg har høj status og er med til at bygge børnenes relationer med hinanden.
- Vi er opmærksomme på hvornår vi styrer, hvornår vi støtter og vejleder og hvornår vi giver slip. Barnets stemme har en afgørende betydning
- Barnet skal have de bedste forudsætninger.
- Vi er opmærksomme på ,at børn er forskellige og har forskellige behov. Vi giver pladsen og rummet til dannelse af venskaber og relationer. Barnets erfaringer tidligt i livet, har en afgørende betydning for dannelse af nye relationer senere i livet.
- Barnets tilknytning styrkes gennem små fællesskaber og det store fællesskab
- I hverdagen har vi øje for, hvad tilknytning og fællesskaber betyder og understøtter de enkelte fællesskaber gennem vejledning, guidning, aktiviteter og bevidst indretning af de fysiske rammer.
- Vi involverer forældrene
- De voksne kender hinanden og vil igennem mødet med hinanden opbygge de bedste forudsætninger og aftale de bedste retningslinjer for, hvordan vi taler med - og om hinanden, leger på tværs og - i fællesskab løser de udfordringer som opstår.