Ørnene

Ørnene er den hjemmegruppe, hvor børnene bliver gjort flyveklare. Gruppen holder til på værkstedet og i udestuen i hjemmegruppetiden.
Vi vil helst, at de børn som skal i Ørnegruppen flytter fra Delfinerne i august måned. Ørnene tager på koloni i september for at ryste gruppen sammen, få fælles oplevelser at bygge videre på hen over året og som en start på det fantasiske arbejde, der skal til for at gøre børnene robuste både personligt og socialt.

Hen over året sættes der krav til børnene, som viser, hvad det enkelte barn skal arbejde konstruktivt med, både i børnehaven og hjemme og som samtidig gør dem klar til livet udenfor børnehaven.

Den  sidste måned  inden skolestart er Ørnene udflyttergruppe (mandag, tirsdag, onsdag og torsdag) og det betyder, at de får stor erfaring med trafik, at færdes selvstændigt uden der er hegn omkring og at få rigtig mange indtryk og oplevelser, som giver dem stor indsigt og styrker de kreative sanser og evner på rigtig mange områder.

Camilla og Hüseyin er tilknyttet som Ørnevoksne.