Krabberne

Krabberne er den hjemmegruppe som nye børn starter i, (børn fra 2 år) og det enkelte barn er tilknyttet gruppen i ca. et år. Hjemmegruppen samles på stuen ved siden af køkkenet mellem 9.30 og ca. kl. 12.00. Hjemmegruppetiden starter med en samling og slutter med spisning.

Som de øvrige hjemmgrupper har gruppen en fast turdag, hvor turens længde, indhold og "sværhedsgrad" tilpasses børnene. I hjemmegruppetiden deles børnene oftest op i mindre grupper og ikke alle børn er med i samme aktiviteter.

Barnets mappe startes op og følger barnet i børnehavetiden. Følg med - børnene vil med glæde vise den frem.

De voksne som er tilknyttet Krabberne er Marlene, Tina og Heidi.

Herudover er stuen altid åben morgen og eftermiddag, hvor der er rig mulighed for at lege rollelege, med biler og dyr samt spille spil, tegne og bygge med byggeklodser (lego og træklodser). Det giver de nye børn mulighed for at føle sig hjemme her, før de bevæger sig ud i den større verden.